Social Media - dlaczego warto być na Facebooku?

25.09.2020

Social media to obecnie dla wielu firm element strategii marketingowej oraz dodatkowy sposób na pozyskiwanie klientów i sprzedaż towarów lub usług. Istnieją nawet firmy, które rezygnują ze stron interentowych na rzecz Facebooka, na którym postanowiliśmy się skupić w tym artykule.

Social Media - dlaczego warto być na Facebooku?

Dlaczego warto być obecnym w Social Mediach?

Twoi potencjalni klienci już tam są

Przeglądają Facebooka kilka razy dziennie nie tylko w celach rozrywkowych, w ten sposób poszukują również firm z konkretnych branż i kupują różne produkty. Są uczestnikami wielu grup, na których wzajemnie dzielą się poradami z różnych dziedzin życia.

Fanpage daje Ci możliwość wchodzenia w interakcje z klientami

Obecnie wielu użytkowników Facebooka wybiera kontakt z firmą za pośrednictwem Messengera. Ma być łatwo i szybko, a ten kanał komunikacji taki właśnie jest. Klienci dopytują o zakres usług, dostępność towaru czy terminy realizacji. Oczywiście jak każda forma komunikacji i ta ma swoje wady. Bywa, że klienci oczekują natychmiastowej odpowiedzi, całodobowej dostępności i podporządkowaniu się często ich wymaganiom. Chociaż oczywiście nie jest to regułą.

Fanpage to wciąż darmowa lub tania reklama

Regularnie prowadzona strona firmowa buduje świadomość marki i skupia wokół siebie zaangażowanych odbiorców, którzy zadowoleni z naszych usług polecają firmę swoim znajomym. Często poprzez oznaczenie profilu w postach lub udostępnianie wpisów.

Warto zatem tworzyć content, który będzie angażował odbiorców

Dobrym rozwiązaniem może okazać się cykl porad lub ciekawostek. Pokażmy, że jesteśmy specjalistami w swojej dziedzinie. Aktywni użytkownicy Facebooka są uczestnikami wielu grup tematycznych. Dobrym kierunkiem będzie utworzenie własnej grupy. Jeśli prowadzisz serwis samochodowy, możesz zbudować społeczność korespondującą z profilem twojej działalności i w ten sposób gromadzić fanów. Ważne, by treści stricte reklamowe nie zdominowały fanpage'a oraz grupy. Fani wówczas stracą zainteresowanie Twoją marką.

Jeśli już wiesz, że utworzenie strony na Facebooku przyda Ci się w promocji Twojej firmy zacznij od podstaw. Uzupełnij profil, dodaj dane kontaktowe, numer telefonu, adres siedziby (jeśli ją posiadasz). Opisz krótko czym się zajmujesz, dodaj spersonalizowane grafiki (avatar oraz zdjęcie w tle). Zasięg organiczny możesz uzupełnić płatnym, ale to już temat na zupełnie inną dyskusję.:)

Śledźcie na bieżąco naszego bloga. Już niedługo wpis odpowiadający na pytanie dlaczego warto się reklamować na Facebooku.

Dodatkowe pytania?

Zostaw nam wiadomość. Odpowiemy na Twój adres email lub telefon.