9/14/2020
Sklepy internetowe rywalizują ze sobą o klienta, przyciągając go ceną, ofertą promocyjną czy stale powiększającym się asortymentem. Nie zawsze jednak te działania przynoszą oczekiwany skutek. Sprzedaż nie wzrasta, a koszty utrzymania sklepu nie maleją. Jak to zmienić? Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Przedstawiamy 10 skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.
Liczba użytkowników, którzy korzystają z sieci za pośrednictwem telefonów komórkowych stale wzrasta, obecnie wynosi ponad 60% ruchu. Dlatego tak ważne jest, by strona była responsywna. To jednak nie wystarczy. Użytkownicy przeglądając ofertę sklepów internetowych zwracają szczególną uwagę na czas ładowania strony. W sytuacji gdy potencjalny klient będzie musiał długo czekać na załadowanie się strony, szansa na zakup drastycznie spadnie. Prędkość ładowania strony można sprawdzić za pośrednictwem PageSpeed Insights
Gdy wspomniane kryteria zostaną spełnione, warto skupić się na dopracowaniu wyglądu sklepu, poprawnej, ułatwiającej odnalezienie konkretnych przedmiotów wyszukiwarce oraz samym procesie zakupowym. Te wszystkie czynniki składowe mają istotne znaczenie i przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży w sklepie.
Prezentowany produkt musi posiadać opis, który będzie przygotowany z uwzględnieniem zasad SEO oraz zachęci klienta do dokonania zakupu. Poza opisem istotne są też zdjęcia. Ich wysoka jakość znacząco przyczynia się do podjęcia decyzji o zakupie. Zdjęcia powinny prezentować produkt w różnych odsłonach oraz z zawarciem detali. Fotografie prezentujące produkt wyłącznie na białym tle mogą okazać się niewystarczające.
Świetnym uzupełnieniem opisu oraz zdjęć produktu będzie film przedstawiający jego cechy, np. w przypadku odzieży sposób układania się materiału podczas poruszania się. To duży atut, który może skłonić klienta do zakupu oraz powrotu do Twojego sklepu.
Dzięki zamieszczanym przez kupujących opiniom dowiadujemy się o ich osobistych wrażeniach i odczuciach dotyczących produktów. Ich komentarze mogą mieć duży wpływ na zwiększenie sprzedaży w sklepie online.
Jeśli dysponujesz większym budżetem na reklamę, możesz pomyśleć o współpracy z influencerami. Wyszukując właściwe osoby na Instagramie i Facebooku zwróć uwagę na aktywność komentujących posty oraz jakość samych komentarzy.
Promocja, wyprzedaż i gratisy to 3 magiczne słowa, które przyciągają klientów jak magnes. W sieci funkcjonuje wielu tzw. “łowców okazji” przeglądających ofertę sklepów internetowych w poszukiwaniu najlepszych zniżek i promocji.
Dobrym rozwiązaniem może być także zastosowanie gratisów do zakupu. Drobne upominki zachęcą do zakupu i umocnią świadomość Twojej marki.
Pozyskanie stałych klientów ułatwia wprowadzenie atrakcyjnych programów lojalnościowych. Możesz zaoferować zniżkę przy kolejnym zakupie lub wprowadzić system gromadzenia punktów, które klienci będą mogli wykorzystać w formie zniżek na produkty.
Zaoferuj klientom różne formy wysyłki i pomyśl nad darmowymi zwrotami. Taka możliwość daje klientom poczucie bezpieczeństwa, że w razie niezadowolenia z zakupu, będą mogli bez żadnych dodatkowych kosztów i trudności z niego zrezygnować.
Twoi klienci mogą stać się współautorami treści na stronie. Zachęcaj ich do podzielenia się zdjęciami zakupionych produktów lub historiami związanymi z ich użytkowaniem. Dzięki takiemu działaniu stworzysz wokół swojej marki zaangażowaną społeczność.
Prowadzenie bloga może generować większy ruch w sklepie, ponieważ zamieszczane regularnie treści poprawiają widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania. Ciekawe i poprawne merytorycznie teksty mogą zainteresować wielu czytelników, a tym samym zachęcić ich do zakupu.
Pamiętaj, nie publikuj tekstów przesyconych reklamą Twojego sklepu i marki. W ten sposób możesz zrazić do siebie klientów. Zainspiruj ich i zaproponuj niestandardowe sposoby na wykorzystanie Twoich produktów.
Dokonując zakupu w sklepie internetowym klient chce w prosty i łatwy sposób uzyskać odpowiedzi na nurtujące go pytania, np. odnośnie form dostawy czy kosztów wysyłki. Odnalezienie takich informacji jest możliwe w Regulaminie, jednak wnikliwie przeczytanie jego treści jest czasochłonne, a klienci bywają niecierpliwi.
Sprawnie zredagowany i krótki FAQ ułatwi klientom dokonanie zakupu. W FAQ należy zawrzeć odpowiedzi na pytania dotyczące procesu zakupowego, m.in. wysyłki, programu lojalnościowego, form płatności.