9/1/2020
Prowadzenie strony internetowej wymaga systematycznego zaangażowania i regularności. Kazdemu publikującemu w sieci swoją stronę zależy na wzroście jej popularności wśród odwiedzających. jednak jak tego dokonać i osiągnąć widoczne, zadowalające rezultaty?
Poznaj 10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie.
Tylko dzięki regularnie publikowanym treściom i ich aktualizacji zdobędziesz wiernych subskrybentów, którzy z zaciekawieniem będą oczekiwali na kolejne treści. Opracuj plan publikacji, spisz listę tematów, które chcesz poruszyć na swojej witrynie. Nie zaniedbuj swoich czytelników, odpowiadaj na ich komentarze i wychodź naprzeciw ich oczekiwaniom.
Pamiętaj o prowadzeniu profili w mediach społecznościowych. Utwórz konta na Facebooku, Instagramie, Twitterze lub Youtubie. Linkuj do swoich wpisów na stronie, udostępniaj najciekawsze fragmenty wpisów zachęcając czytelników do odwiedzin witryny.
Skorzystaj z dobrodziejstwa jakim są grupy tematyczne w social mediach. Daj się poznać jako ekspert w swojej dziedzinie.
Treści powinny być tworzone z myślą przede wszystkim o użytkownikach. Jednak warto pamiętać także o zoptymalizowaniu witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dobieraj odpowiednie słowa kluczowe, stosuj je w treści artykułów oraz w nagłówkach.
W dobie powszechnego dostępu do internetu i popularności urządzeń mobilnych twoja strona musi być dostosowana do wyświetlania się na telefonach komórkowych i tabletach. To znaczy, że musi być responsywna. Brak wersji responsywnej strony zdecydowanie działa na Twoją niekorzyść.
Wiele z istniejących obecnie witryn ma jeden zasadniczy problem, wolno się ładują. Nie zniechęcaj odwiedzających i zadbaj o odpowiednią optymalizację strony. Im szybciej będzie się ona ładowała, tym będzie lepsza dla twoich odbiorców oraz pozycji w wyszukiwarce. Narzędzie umożliwające zmierzenie wydajności strony znajdziesz na PageSpeed Insights.
Nawiąż współpracę z blogerami. Gościnne wpisy na blogach mogą pomóc we wzroście świadomości Twojej marki. Zamieszczone linki umożliwią użytkownikom przejście na Twoją stronę.
Udzielaj się na popularnych blogach. Twórz komentarze merytoryczne i wartościowe. Nie zamieszczaj wyłącznie linków do swojej strony. Takie działanie może zostać źle odebrane przez właściciela bloga, Twoje komentarze usunięte, a Ty zablokowany. Nachalność to zdecydowanie zła droga. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest dodanie rozbudowanej wypowiedzi adekwatnej do treści wpisu oraz podpisanie się imieniem i nazwiskiem. Można także podać nazwę strony. Jeśli komuś spodoba się Twój komentarz, odnajdzie Cię w sieci i być może zostanie z Tobą na dłużej.
Śledź wydarzenia w swojej okolicy dotyczące branży, w której działasz. Jeśli np. prowadzisz stronę o tematyce podróżniczej, zacznij pojawiać się na eventach dla globtroterów. Wystąp jako prelegent i opowiedz o swojej pasji, zainteresuj odbiorców swoją działalnością.
Stosuj różne formaty wpisów. Klasyczne, ciekawe artykuły uzupełniaj zdjęciami. Twórz infografiki, gify lub video. Dzięki temu Twoi odbiorcy nie będą narzekali na nudę.
Jeśli lubisz pisać i dzielić się swoją wiedzą z innymi, pomyśl o stworzeniu ebooka. Możesz go udostępnić użytkownikom za zapis do newslettera. Co może umożliwić Ci uzyskanie pokaźnej listy mailingowej.