Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google - na czym polega?

2/15/2021

Google to obecnie najpopularniejsza wyszukiwarka, z której każdego dnia korzysta ponad 90% internautów w Polsce. Jednym z ważniejszych działań mającym na celu dotarcie do jak największej liczby klientów jest SEO czyli pozycjonowanie stron www. Na czym polega i co się z nim wiąże? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie poniżej.

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google - na czym polega?

Co to jest pozycjonowanie?

Najogólniej mówiąc pozycjonowanie to działanie mające na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych. Pozycje stron ustalane są przez skomplikowane algorytmy Google. Na kolejność wyświetlania się stron w wynikach wyszukiwania ma wpływ wiele czynników.

Co to są słowa kluczowe?

To konkretne frazy wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę. Wynikiem wyszukiwania jest lista stron internetowych.

Na czym konkretnie polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to działanie które można podzielić na 2 główne części/etapy. Pierwszy z nich to optymalizacja strony pod pozycjonowanie, a drugi to pozyskiwanie linków kierujących do swojej strony. Można także dodać 3 część czyli rozbudowę strony o treści dedykowane pozyskaniu określonych osób, poszukujących konkretnych informacji w wyszukiwarce. Bardzo często do tego typu postów wykorzystuje się blog lub zakładkę aktualności.
 

Pozycjonowanie witryn online wymaga wiedzy i umiejętności.

Niewłaściwe działania mogą doprowadzić do nałożenia kary od Google. Jedną z form wprowadzanych ograniczeń są filtry Google, nakładane za sztuczne pozyskiwanie linków lub zamieszczanie na stronie ukrytych fraz kluczowych. Pozycjonowanie to działanie żmudne i długofalowe. Wyników pozycjonowania nie da się zobaczyć z dnia na dzień. Na efekty trzeba poczekać znacznie dłużej, to ważne, by mieć tego świadomość.

Przed pozycjonowaniem ważne jest opracowanie odpowiedniej strategii i przeprowadzenie audytu. Co to takiego? Audyt to nic innego jak szczegółowa analiza strony. Pokazuje jej słabe i mocne punkty oraz ujawnia rzeczy, które wymagają natychmiastowych poprawek.

Analizie podlegają m.in:

  • kod HTML strony, właściwe oznaczenie nagłówków i pozostałych treści,
  • zdjęcia, filmy oraz ich wpływ na szybkość ładowania się strony,
  • treści pod względem możliwych duplikatów,
  • informacje dla wyszukiwarek, czyli tzw. znaczniki meta.

Wszystkie wymienione wyżej czynniki mają ogromny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce.

Jeśli poszukujesz firmy, która ma wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu, skontaktuj się z nami lub zapoznaj się z naszą ofertą pozycjonowania.

Zapraszamy do polubienia naszego profilu TUWI na Facebooku lub naszego konta @tuwi.pl na Instagramie, na których na bieżąco informujemy o nowych wpisach na blogu. 

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach

Sprawdź jak możemy Ci pomóc. Napisz do nas.