Kto najwięcej traci na kryzysie i jak się do niego przygotować?

1/15/2021

Odkąd pandemia koronawirusa stała się faktem, wiele firm zaczęło z trudnością wiązać koniec z końcem. Czy można było się na to przygotować i to przewidzieć? I tak, i nie. Kiedy w Chinach pojawiły się pierwsze przypadki zakażenia, wydawało się, że koronawirus to problem tamtejszego regionu i nas nie dotyczy. Wystarczyło kilka tygodni, by pandemia objęła zasięgiem także i Europę. Właściciele firm, którzy żyli z miesiąca na miesiąc, bez długofalowej strategii i oszczędności w postaci poduszki finansowej przekonali się, że ich dotychczasowe działania mogą prowadzić do zamknięcia firmy.

Kto najwięcej traci na kryzysie i jak się do niego przygotować?

"Nie liczy się to, czy przewidziałeś deszcz. Liczy się, czy zbudowałeś arkę. Noe nie czekał z budową arki, aż spadnie deszcz.”
Warren Buffet

Czasu cofnąć się nie da, jednak ważne, by umieć wyciągnąć wnioski ze swoich błędów i zastanowić się co zrobić, by przetrwać jeśli wydarzy się kolejny kryzys. Przygotowaliśmy kilka wskazówek, których lektura może wskazać Wam dotychczasowe błędy i pomóc obrać właściwy kierunek działania.

Idź z duchem czasu, nie zamykaj się na nowe opcje i sposoby reklamy

Musisz być obecny wszędzie tam, gdzie to możliwe. W czasie kryzysu może okazać się, że dotychczasowe formy promocji są niewystarczające lub niedopasowane do potencjalnych klientów.

Kryzys może wiązać się ze zmniejszoną ilością zleceń, a finalnie przychodów

Ten kto wcześniej zainwestował w reklamę i ma wyjście awaryjne oraz dywersyfikację źródeł zleceń przetrwa kryzys najłagodniej.

Prowadzisz wyłącznie sprzedaż stacjonarną?

Niestety, rzeczywistość jest brutalna, albo zainwestujesz w sklep internetowy, albo wizja zamknięcia firmy w czasie kryzysu jak ten obecny, będzie nieunikniona.

Masz 1 duży kontrakt? Co będzie, gdy go stracisz? Masz wyjście awaryjne?

Nie ograniczaj się do jednego kontrahenta. Co jeśli Twoje stałe zlecenie, Twój stały klient i jego firma również ucierpią? Ty stracisz regularny dochód i zostaniesz z niczym.

Podnoś swoje kwalifikacje i ucz się nowych rzeczy

Postaw na wszechstronność, tak by w razie potrzeby móc zaoferować klientowi dodatkowe usługi lub produkty. Zostań polimatem - czyli osobą posiadającą wiedzę z wielu różnych dziedzin.

Dziel się swoją wiedzą z innymi

Jeśli jesteś ekspertem w konkretnej dziedzinie, zastanów się nad stworzeniem kursu online lub ebooka. Sprzedaż własnej wiedzy może podreperować Twój budżet, a uzyskane w ten sposób fundusze pomogą przetrwać kryzys lub się do niego przygotować.

Stale utrzymuj dobre relacje z klientami

Buduj więź i wzmacniaj świadomość swojej marki.

Nie ograniczaj się!

Jeśli Twój biznes wymaga modernizacji, zajmij się tym jak najszybciej. Musisz być otwarty i gotowy na zmiany.

Stwórz poduszkę finansową

To wydaje się oczywiste, jednak niektórzy o tym zapominają. Przestań żyć z miesiąca na miesiąc. Odkładaj nadwyżki finansowe. Własna działalność to duże ryzyko. Jeśli się tego podejmujesz, pamiętaj o gromadzeniu środków na tzw. czarną godzinę.

Zwróć się o pomoc do fachowców

Jeśli nie możesz sobie z czymś poradzić lub po prostu się na tym nie znasz, nie kombinuj, powierz pewne kwestie fachowcom, a swój czas przeznacz na zarządzanie biznesem.

Postaw na Social Media

Pamiętaj, że media społecznościowe mają wielką siłę reklamową. Czy jesteś tam obecny? Nie? Więc czas to zmienić.

Bądź elastyczny i gotowy na zmiany!

Masz pytania? Świetnie, chętnie na nie odpowiemy i doradzimy. Jeśli interesują Cię nasze sprawdzone formy reklamy, zapraszamy do kontaktu.

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach

Sprawdź jak możemy Ci pomóc. Napisz do nas.