10/16/2020
Social media to potęga! Instagram obok Facebooka, jest jednym z miejsc, w których warto być z uwagi na wysoką skuteczność i duże możliwości sprzedaży. Wskazówki przedstawione poniżej pomogą Ci utworzyć profil na Instagramie oraz wskażą właściwy kierunek działań. Dowiesz się co zrobić, by zyskać zaangażowanych obserwatorów i popularność.
Nim zaczniesz zabawę z Instagramem, zadbaj o bezpieczeństwo swojego konta. Zwłaszcza jeśli masz prowadzić założyć profil firmowy. Kradzieże kont to wciąż częsty proceder, więc lepiej minimalizować ryzyko i zadbać o to, by dane nie dostały się w niepowołane ręce. Włącz w ustawieniach “uwierzytelnianie dwuskładnikowe” i postępuj według wyświetlających się instrukcji.
Zastanów się do kogo chcesz kierować swoje posty, kto będzie Twoim odbiorcą, kobiety, mężczyźni, dzieci a może dorośli. To bardzo ważne, ponieważ określa charakter komunikatu i publikowanych treści. Inaczej rozmawiamy z dziećmi, inaczej z dorosłymi. Opracuj plan publikacji i się go trzymaj. Dodawaj posty regularnie.
Przejrzyj profile i posty konkurencji. Zobacz o czym piszą i w jaki sposób komunikują się ze swoimi obserwatorami oraz jakich hashtagów używają. Te informacje mogą Ci się przydać w prowadzeniu profilu. Pamiętaj tylko, żeby nie kopiować działań konkurencji. Bądź kreatywny, nie stań się klonem.
Pierwsze wrażenie jest ważne. Liczba znaków w BIO jest ograniczona, więc zastanów się dobrze nad opisem. Dodaj zdjęcie profilowe. Zwróć uwagę na to, by było dopasowane do charakteru Twojej działalności, do Ciebie. Użytkownik po wejściu na profil musi od razu wiedzieć kim jesteś i czym się zajmujesz.
Zadbaj o spójność treści. Zdjęcia muszą mieć odpowiednią jakość. Ważny jest też styl, kolorystyka zdjęć i układ. Ma być estetycznie, nie chaotycznie. Więc wybierz styl, który najbardzej będzie do Ciebie pasował, przygaszaj kolory lub czyń zdjęcia bardziej jaskrawymi, ale nie naprzemiennie.
Na stronie Twojego profilu masz możliwość dodania wyróżnionych relacji. Skorzystaj z tej opcji. Przygotuj spójne okładki, które będą zachęcały do kliknięcia.
Dodając posty, stosuj hashtagi. To klucz do popularności profilu, jednak jak we wszystkim, tak i w tym trzeba zachować pewien umiar i trzymać się zasad. Dobieraj hashtagi pasujące do Twojego zdjęcia. Opracuj własny hashtag, tak by miłośnicy Twojej marki mogli oznaczać u siebie Twoje produkty, lub wykonane przez Ciebie usługi. Nie ograniczaj się wyłącznie do popularnych hashtagów, dodaj także takie, które są rzadziej wykorzystywane. W przypadku stosowania wyłącznie popularnych słów, Twoje posty mogą zniknąć pośród innych treści. Podpatrz jakie słowa stosuje konkurencja, może to Cię zainspiruje i pozwoli określić jakie hashtagi są najczęściej używane w Twojej branży.
Nie lekceważ swoich obserwujących. Gdy o coś pytają, odpowiadaj. Gdy komentują, odnoś się do ich wypowiedzi. Jeśli dopiero rozwijasz swój profil poświęć więcej czasu na interakcję z fanami. Wejdź na ich konta, zostaw polubienia, skomentuj zdjęcia. Uwaga, staraj się unikać treści stricte reklamowych lub spamowych. Możesz zostać zablokowany przez użytkownika, a tym samym tracisz potencjalnego klienta. O jakie treści chodzi? Mogą to być teksty zachęcające do odwiedzenia profilu, pozostawienia like’ów, np. Super profil, wejdź na mój, Świetnie tutaj, zobacz nasz profil, oferujemy…
Ta forma publikacji to zupełnie coś innego niż standardowe posty. Angażujące stories pomagają budować więź z użytkownikami. Publikuj stories, opowiadaj o sobie, pokazuj swoje działania i to czym zajmujesz się na co dzień, jak od kuchni wygląda twoja firma. Jedynym ograniczeniem jest tutaj Twoja wyobraźnia. Korzystaj z możliwości jakie daje stories, zadaj pytanie, utwórz ankietę lub quiz.
Publikując posty możesz dodawać lokalizacje. Nie rezygnuj z tego. Zwłaszcza, że wyszukiwarka, z której często korzystają użytkownicy Instagrama posiada możliwość wyszukania zdjęć z wybranych lokalizacji. Pozwól innym Cię odnaleźć, a może zostaną z Tobą na dłużej.
Jeśli chcesz szybciej osiągnąć zamierzony efekt i zwiększyć swoją grupę docelową, możesz skorzystać z płatnej reklamy na instagramie. Ustawiając reklamy użyj menedżera firmy, przycisk promuj nie daje tylu możliwości.
Z kim? Z influencerami. Możesz zaproponować im współpracę w formie barteru. Pamiętaj jednak żeby wybierać influencerów, którzy mają na swoim profilu zaangażowaną społeczność. Nie chodzi tutaj o ilość polubień pod postem. Zwróć uwagę na komentarze i ich jakość. Czasami osiągniesz lepsze efekty nawiązując współpracę z mikroinfluenceramin, czyli takimi, którzy posiadają mniejszą, ale bardzo zaangażowaną społeczność.
Jeśli zajmujesz się sprzedażą i prowadzisz sklep, możesz oznaczać swoje produkty na Instagramie. Jak? Bardzo prosto. Połącz konto z profilem na Facebooku. Oczywiście wcześniej produkty muszą zostać dodane na Facebooka.
Zwłaszcza jeśli ich zadaniem jest pozostawianie komentarzy o takiej samej treści.
Pewnie przeglądając instagrama trafiasz na zdjęcia oznaczane hashtagami f4f l4l, czyli obserwowanie za obserwowanie, like za like. Okej, może liczba polubień i obserwujących wzrośnie, ale to wcale nie przełoży się na sprzedaż.Zwłaszcza jeśli osoby działające w ten sposób nie należą do określonej przez Ciebie grupy docelowej. Tutaj liczy się jakość, nie ilość!
Zapewne obiło Ci się o uszy, że istnieje możliwość kupienia followersów. Zgadza się, nie wymaga to filozofii, płacisz, dostajesz grupę odbiorców. I na tym koniec. Bo nie zyskujesz nic poza liczbą. Więc zastanów się czy potrzebujesz u siebie bezwartościowych kont? Takie profile nie staną się Twoimi klientami, nie skorzystają z usług i nie kupią Twojego produktu, a Ty pozbędziesz się z portfela środków, które mogłeś wykorzystać na skuteczną formę promocji, np. reklamę na Instagramie.
Próbuj, testuj, analizuj! Nie bój się Instagrama:) i wykorzystaj jego potencjał. Jeśli brakuje tutaj odpowiedzi na Twoje pytanie, napisz do nas. Chętnie pomożemy i poprowadzimy Twoje konto na insta!:)