Jak reklamować się na Facebooku?

13.11.2020

Pisaliśmy już o konieczności włączenia Facebooka do promocji firmy. Pominęliśmy jednak temat reklam, którym zdecydowaliśmy się poświęcić osobny wpis. Z tego artykułu dowiesz się co to jest reklama na Facebooku, jak funkcjonuje i dlaczego warto z niej korzystać.

Jak reklamować się na Facebooku?

Reklama na Facebooku krok po kroku

Zdefiniuj swój cel marketingowy

Nim zaczniesz tworzyć reklamę, zastanów się na czym najbardziej Ci zależy, jaki masz cel oraz co chcesz osiągnąć.

  • Rozpoznawalność marki - pomaga wypromować firmę oraz zwiększa jej rozpoznawalność wśród internautów.
  • Zasięg - reklama zostanie wyświetlona jak największej liczbie odbiorców,
  • Ruch - umożliwia skierowanie ruchu na stronę www,
  • Aktywność - pomaga promować treści na fanpage’u, dociera do osób, które mogą być skłonne do interakcji,
  • Instalacje aplikacji - promuje i zachęca do instalacji posiadanej przez nas aplikacji,
  • Wyświetlenia filmu - promuje fanpage poprzez materiały video,
  • Pozyskiwanie kontaktów - służy do zbierania kontaktów do klientów,
  • Wiadomości - umożliwia nawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientami za pośrednictwem wiadomości,
  • Konwersje - zachęca odbiorców do podjęcia konkretnych działań, np. zakupu produktu,
  • Sprzedaż z katalogu - generuje zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów,
  • Ruch w firmie - promuje fizyczne lokalizacje firmy.

Określ grupę docelową

Grupę docelową stanowią osoby, do których masz zamiar dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym. Panel na facebooku umożliwia szczegółowe targetowanie. Możesz wskazać wiek odbiorców ich preferencje, lokalizację, płeć. Dzięki tym opcjom możesz wskazać do jakich konkretnie osób ma docierać Twoja reklama.

Wybierz miejsce wyświetlania reklamy

Decydując się na skorzystanie z reklam na Facebooku możesz wskazać ich dokładne umiejscowienie.

Reklamy mogą być wyświetlane w następujących miejscach:

  • Aktualności na Facebooku lub Instagramie,
  • Marketplace Facebooka,
  • Źródła wideo na Facebooku,
  • Prawa kolumna Facebooka,
  • Karta Eksploruj na Instagramie,
  • Skrzynka odbiorcza Messengera,
  • Aktualności grup na Facebooku,
  • Relacje na Facebooku, Instagramie lub Messengerze,
  • Wyniki wyszukiwania na Facebooku,
  • Wiadomości sponsorowane w Messengerze,
  • Artykuły ekspresowe na Facebooku,
  • Zewnętrzne aplikacje i witryny.

Określ budżet i harmonogram

Budżet reklamy ustalany jest na końcu. Facebook umożliwia wskazanie dowolnej kwoty, to Ty decydujesz czy chcesz przeznaczyć na reklamę 50 czy 500 zł. Możesz wskazać budżet dzienny lub całkowity. Kwota przeznaczona na reklamę może być modyfikowana w trakcie trwania kampanii.

Jaki są dostępne formaty reklam na Facebooku?

Możesz wybierać spośród następujących formatów reklam:

  • pojedynczy obraz lub film - najprostszy i najpopularniejszy format reklamy, wykorzystywany często w początkowych etapach promocji, do zaprezentowania naszej marki, firmy,
  • karuzela - ten format pozwala na umieszczenie aż 10 obrazów lub filmów, z których każdy może zostać oznaczony odrębnym linkiem,
  • kolekcja - umożliwia zaprezentowanie zdjęcia, filmu lub grafiki oraz zakup produktów, które wyświetlają się poniżej,

Wybór formatu reklamy zależy od ustalonego wcześniej celu reklamowego.

Jakie są zalety reklamy na Facebooku?

Facebook to najczęściej i najchętniej odwiedzany serwis społecznościowy. Portal stanowi bardzo efektywne narzędzie reklamowe. Umożliwia reklamującym dokładne określenie odbiorców przekazu. Taka reklama ma zdecydowaną przewagę nad tą telewizyjną czy radiową i może być modyfikowana w dowolnym momencie, zaledwie za pomocą kilku kliknięć. W trakcie trwania kampanii możemy dokonać zmian budżetu oraz czasu emisji. Dzięki czemu efektywność reklamy może znacząco wzrosnąć. Kampania na Facebooku zwiększa rozpoznawalność marki i pozwala na budowanie relacji z klientem. Po jej zakończeniu otrzymujemy dokładne statystyki, które umożliwiają szczegółowe przeanalizowanie skuteczności przekazu.

Ważne! Wprawne określenie grupy docelowej i ustalenie pozostałych wytycznych to nie wszystko! Publikowane reklamy muszą być atrakcyjne dla odbiorców. Istotny jest zarówno tekst, jak i materiał wizualny (zdjęcie, grafika, film).

Jeśli uważasz, że reklama na Facebooku to idealne rozwiązanie dla Twojej firmy, skontaktuj się z nami lub zajrzyj na stronę naszego sklepu.

Dodatkowe pytania?

Zostaw nam wiadomość. Odpowiemy na Twój adres email lub telefon.