11/13/2020
Pisaliśmy już o konieczności włączenia Facebooka do promocji firmy. Pominęliśmy jednak temat reklam, którym zdecydowaliśmy się poświęcić osobny wpis. Z tego artykułu dowiesz się co to jest reklama na Facebooku, jak funkcjonuje i dlaczego warto z niej korzystać.
Nim zaczniesz tworzyć reklamę, zastanów się na czym najbardziej Ci zależy, jaki masz cel oraz co chcesz osiągnąć.
Grupę docelową stanowią osoby, do których masz zamiar dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym. Panel na facebooku umożliwia szczegółowe targetowanie. Możesz wskazać wiek odbiorców ich preferencje, lokalizację, płeć. Dzięki tym opcjom możesz wskazać do jakich konkretnie osób ma docierać Twoja reklama.
Decydując się na skorzystanie z reklam na Facebooku możesz wskazać ich dokładne umiejscowienie.
Reklamy mogą być wyświetlane w następujących miejscach:
Budżet reklamy ustalany jest na końcu. Facebook umożliwia wskazanie dowolnej kwoty, to Ty decydujesz czy chcesz przeznaczyć na reklamę 50 czy 500 zł. Możesz wskazać budżet dzienny lub całkowity. Kwota przeznaczona na reklamę może być modyfikowana w trakcie trwania kampanii.
Możesz wybierać spośród następujących formatów reklam:
Wybór formatu reklamy zależy od ustalonego wcześniej celu reklamowego.
Facebook to najczęściej i najchętniej odwiedzany serwis społecznościowy. Portal stanowi bardzo efektywne narzędzie reklamowe. Umożliwia reklamującym dokładne określenie odbiorców przekazu. Taka reklama ma zdecydowaną przewagę nad tą telewizyjną czy radiową i może być modyfikowana w dowolnym momencie, zaledwie za pomocą kilku kliknięć. W trakcie trwania kampanii możemy dokonać zmian budżetu oraz czasu emisji. Dzięki czemu efektywność reklamy może znacząco wzrosnąć. Kampania na Facebooku zwiększa rozpoznawalność marki i pozwala na budowanie relacji z klientem. Po jej zakończeniu otrzymujemy dokładne statystyki, które umożliwiają szczegółowe przeanalizowanie skuteczności przekazu.
Ważne! Wprawne określenie grupy docelowej i ustalenie pozostałych wytycznych to nie wszystko! Publikowane reklamy muszą być atrakcyjne dla odbiorców. Istotny jest zarówno tekst, jak i materiał wizualny (zdjęcie, grafika, film).
Jeśli uważasz, że reklama na Facebooku to idealne rozwiązanie dla Twojej firmy, skontaktuj się z nami lub zajrzyj na stronę naszego sklepu.