Jak przygotować sklep na BLACK FRIDAY?

23.10.2020

Black Friday przywędrował do nas zza oceanu. Uznawany jest za nieoficjalne otwarcie sezonu na przedświąteczne zakupy. Black Friday to dzień, w którym słupki statystyk szybują w górę, a sprzedaż rośnie wielokrotnie. Sklepy zasypują nas rabatami i atrakcyjnymi propozycjami zakupowymi. Dla branży e-commerce oznacza to szansę na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie zysków.

Jak przygotować sklep na BLACK FRIDAY?

Chociaż Black Friday przypada dopiero na 27 listopada, warto już dziś zacząć się do niego odpowiednio się przygotowywać. Wydarzenie wymaga nie tylko zwiększenia budżetu na promocję, ale również zweryfikowania poprawności działania sklepu, w razie konieczności uzupełnienia opisów produktów, zdjęć, stanów magazynowych, wszystkiego co ma wpływ na decyzje zakupowe konsumentów.

Co zrobić ze sklepem na Black Friday i jak go przygotować?

Zadamy Ci kilka pytań. Negatywne odpowiedzi oznaczają, że czeka Cię trochę pracy, by przygotować się na Black Friday.

Czy Twój sklep jest sprawny technicznie?

Sklep musi być sprawny technicznie. Nie możesz dopuścić do sytuacji, w której serwery zostaną przeciążone. sprawdź czy wszystko działa poprawnie. czy strony produktów ładują się szybko i bez problemu. zbyt wolne działanie sklepu zniechęca użytkowników.

Czy witryna wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych?

Responsywność witryny to kwestia, o której koniecznie trzeba pamiętać. Czy wiesz jak Twój sklep wygląda na telefonach komórkowych? Czy przeglądasz go jedynie na monitorze ekranu komputera? Brak weryfikacji to duży błąd, który może kosztować Cię utratę klientów. Ponad 60% ruchu pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych.

Dbasz o aktualizację stanów magazynowych?

Musisz się liczyć z tym, że jeśli działania marketingowe przyniosą oczekiwane efekty, liczba zamówień wzrośnie. Czy Twoje stany magazynowe są wystarczające? Z hurtowni, w której się zaopatrujesz, zapewne korzystają również inne sklepy. Pamiętaj o tym obniżając ceny produktów i zachęcając klientów do ich zakupu.

Czy na Twojej stronie znajdują się jasne i klarowne informacje na temat wysyłki oraz zwrotów?

To bardzo ważny. Klienci dokonując zakupów w sklepie internetowym mają prawo jego zwrotu. Ważne, by informacji jak tego dokonać nie musieli szukać w regulaminie, gdzie oczywiście jest ona zawarta, ale mieli ją podaną w przejrzysty sposób. Dlatego przyda Ci się dobry FAQ. Przygotuj się również na pytania mailowe i telefoniczne ze strony kupujących. Twoi pracownicy muszą być dobrze poinformowani odnośnie zasad zwrotów, reklamacji i wysyłki.

Czy oferujesz klientom program lojalnościowy?

Jeśli nie, to warto się nad tym zastanowić i wdrożyć go jeszcze przed Black Friday. Być może pozyskasz dzięki temu kilku nowych stałych klientów?


 

Jak przyciągnąć klientów do sklepu?

Skoro już wiesz co należy zrobić, by udoskonalić swój sklep, zastanówmy się jak przyciągnąć do niego klientów.

Zapowiedź Black Friday

Informacja to podstawa. Użytkownicy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że zbliża się Black Friday i mogą liczyć na rabaty. Dlatego ważne, by zacząć odpowiednio wcześnie informować o planowanych obniżkach. Pamiętaj, by wykorzystać do tego wszystkie kanały, z których korzystasz, zwłaszcza media społecznościowe. Pomyśl o kampanii mailingowej lub SMSowej.

Darmowa lub tańsza dostawa

Znakomitym przykładem pokazującym, że takie działanie się sprawdza jest program SMART Allegro. Użytkownicy allegro z wykupioną opcją SMART dokonują niewielkiej opłaty za przesyłki raz w roku. Następnie, kupując produkty powyżej 40 zł nie płacą za wysyłkę. Nie musisz wprowadzać specjalnego programu, ale możesz zastanów się nad paczkomatami, jeśli jeszcze nie są one jedną z dostępnych form wysyłki. Możesz zaproponować także darmową wysyłkę, jeśli dysponujesz większym budżetem, możesz zaproponować darmową wysyłkę niezależnie od kwoty zamówienia lub ustalić próg np. 50 zł.

Drobne zmiany na karcie produktowej

Warto na karcie produktu zamieszczać informacje o dostępności towaru. Zwłaszcza jest to istotne w przypadku artykułów, które są dostępne w niewielkiej ilości. Taki komunikat może zmobilizować klienta do zakupu. To nie wszystko! Nie zapomnij by na kartach produktów, a także w koszyku umieszczać informacje o obniżkach.

Dodatkowe zniżki i promocje

Pomyśl nad dodatkowymi zniżkami, zaoferuj drugi t-shirt za połowę ceny, dorzuć do zakupu parę kolczyków lub skarpetek. Masz tutaj pełną dowolność.

Grafiki reklamowe i teksty

Chociaż to oczywiste, że promocję musisz komunikować w sposób atrakcyjny i zachęcający, to przypominamy, że konieczne do tego celu będzie wykonanie dedykowanych grafik. Pomyśl również o zamieszczeniu kilku wpisów na swoim firmowych blogu, które będą nawiązywały do obniżek na Black Friday.

Współpraca z Influencerami

Jeśli szukasz dodatkowych kanałów promocji, zastanów się nad współpracą z Influencerami.

Promocja wiązana

Pomyśl o nawiązaniu współpracy z innymi sklepami. Jeśli prowadzisz sprzedaż biżuterii, możesz zachęcać swoich klientów do skorzystania z oferty sklepu partnerskiego handlującego np. bielizną.

Landing page z licznikiem odmierzającym czas do rozpoczęcia promocji

Stwórz stronę, która będzie dedykowana promocjom przygotowanym przez Ciebie na Black Friday. Zamieść na niej licznik, tak by klienci mogli śledzić czas do rozpoczęcia promocji, a następnie jej zakończenia.

Skoro już wiesz na co zwrócić uwagę i jak przygotować sklep na Black Friday czas zabrać się do pracy. Jeśli jednak masz problem z przeprowadzeniem zmian lub po prostu szukasz firmy, która pomoże Ci w przygotowaniu promocji, skontaktuj się z nami.

Dodatkowe pytania?

Zostaw nam wiadomość. Odpowiemy na Twój adres email lub telefon.