12/11/2020
Jak wyróżnić się pośród setek innych artykułów, jak przykuć i skupić uwagę czytelnika, a wreszcie jak pisać, żeby sprzedawać! Tego wszystkiego dowiesz się z artykułu poniżej.
Skorzystaj ze zwykłej kartki i ołówka, lub zrób to w edytorze tekstu. Pisz co wpadnie Ci do głowy, nawet jeśli nie wiesz czy to co wymyśliłeś, ma sens. Być może później okaże się, że to był strzał w 10!
Dobry tekst musi być merytoryczny. Jeśli Twoja wiedza na dany temat wydaje się być niewystarczająca, poczytaj i poszukaj artykułów, które pomogą Ci się dokształcić. Nie musisz przecież być ekspertem w każdej dziedzinie.;) Lanie wody zostaw tym, którym nie zależy na skuteczności. Poszukaj informacji na specjalistycznych stronach, forach, czy u konkurencji. Wiemy, że obecnie najczęstszym źródłem pozyskiwania informacji jest internet, ale czasopisma naukowe lub książki też mogą okazać się przydatne. Źródła, z których czerpiesz informacje muszą być wiarygodne.
Przygotuj plan artykułu. Zastanów się co chcesz przekazać i jak to zrobisz krok po kroku. Konspekt ułatwi Ci późniejszą pracę i stworzenie tekstu.
Zapomnij o skrótach klawiszowych ctrl+c i ctrl+v. Pomijając aspekt praw autorskich, który tutaj ma największe znaczenie, Google nie lubi duplikatów. Wysoko w wyszukiwarce lokuje teksty unikatowe i oryginalne.
Tworzenie kopii po prostu się nie opłaca. W ten sposób stracisz tylko czas i pieniądze!
Wybierz słowa kluczowe, czyli frazy, wokół których będzie skupiony Twój wpis. Zastanów się dobrze nad ich doborem, sprawdź co najczęściej wyszukują użytkownicy, co wpisują w wyszukiwarkę. Czy zagadnienie SEO copywriting jest Ci znane? Jeśli tak, doskonale wiesz jak jest to ważne przy tworzeniu tekstów, zwłaszcza jeśli mają one nakłonić czytelnika do konkretnego działania. W skrócie to działanie polegające na tworzeniu tekstów zoptymalizowanych pod wyszukiwarki. Celem takich artykułów jest ulokowanie strony na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Błędem będzie jednak skupienie się wyłącznie na wyszukiwarkach. W końcu to czytelnik jest odbiorcą tekstu, to jemu także musisz poświęcić swoją uwagę. Zastanów się do kogo kierujesz swój tekst, dobierz odpowiedni język. Pisząc do dzieci czy młodzieży użyjesz innych zwrotów, niż kiedy Twoimi czytelnikami będą dorośli. Pisz w sposób zrozumiały i używaj prostych słów. Możesz też wprowadzić elementy humorystyczne. Stwórz więź z czytelnikiem. Celem nie jestem napisanie tekstu i jego publikacja, celem jest zaciekawienie odbiorców i zachęcenie ich do dalszych działań.
Jeśli Twój artykuł, choć merytoryczny, będzie jednym wielkim zlepkiem słów, to nie zyska zainteresowania czytelników. Stracisz potencjalnych klientów.
Stosuj:
Podziel tekst na akapity. Ma być przejrzyście, przystępnie i tak po prostu, zwyczajnie pięknie. Nie zrażaj czytelnika od samego początku, bo ucieknie i z pewnością nie wróci. Uzupełnij treść zdjęciami. Zastosuj infografiki. Możesz zamieścić na nich podsumowanie Twojego wpisu. Przyciągniesz w ten sposób uwagę odbiorcy, który nie jest zwolennikiem czytania długich tekstów.
Pamiętaj o interpunkcji i poprawności językowej. Czytelnicy bywają bezlitośni i potrafią wytknąć nawet najdrobniejsze błędy. Oczywiście nikt nie jest nieomylny, ale lepiej być zapobiegliwym i przed publikacją sprawdzić tekst kilkukrotnie.
Używanie stale tych samych zwrotów zniechęca czytelnika, a sam tekst czyni nudnym i bez wyrazu. Skorzystaj ze słownika synonimów. Bez problemu znajdziesz go w wersji online.
Kilka słów na podsumowanie
Wiesz już na co zwrócić uwagę i czego unikać podczas pisania tekstów. Jeśli artykuły będą merytoryczne, spójne i ciekawie napisane, to użytkownik chętnie zostanie z Tobą na dłużej. Jeśli potrzebujesz tekstów na stronę skontaktuj się z nami lub zajrzyj na stronę naszego sklepu.