1/22/2021
Kiedy lockdown stał się faktem, wielu przedsiębiorców obawiało się, że sytuacja ta może drastycznie wpłynąć na działanie firmy, w efekcie czego doprowadzić do jej zamknięcia. By temu zapobiec konieczne było poszukiwanie nowych metod promocji. Zebraliśmy dla Was praktyczne wskazówki, które pomogą Wam obrać właściwy kierunek i dotrzeć do klientów w czasie izolacji.
W pierwszej kolejności należy przeanalizować dotychczasowe formy promocji. Czy strona internetowa była na bieżąco aktualizowana? Czy firma posiada konta w mediach społecznościowych? Czy oferta dostępna online jest kompletna? Dokładna analiza pomoże określić właściwy kierunek działań.
Niezależnie od branży firma może operować wieloma kanałami dotarcia do klienta. Od dawna ogromną rolę odgrywają tutaj media społecznościowe. Facebook, Instagram, Tik-tok zyskały przychylność i stały się popularne wśród wielu wiodących marek, których śladem poszły także mniejsze, lokalne firmy. Obecnie, kiedy Twoi klienci spędzają więcej czasu w domu, czy z uwagi na home office, czy zamknięcie wszelkich realnych form rozrywki korzystają z sieci jeszcze częściej i jeszcze intensywniej, niż dotychczas. Dlatego decyzje zakupowe dokonywane są głównie w domowym zaciszu, często za pośrednictwem mediów społecznościowych. To ważne, by dbać o tę formę przekazu. Chodzi tutaj zarówno o stałych klientów, którym należy regularnie o sobie przypominać, jak i tych nowych.
Ważne, by klienci, którzy zdecydują się na skorzystanie z oferty Twojego sklepu mieli poczucie, że wszelkie formy bezpieczeństwa zostały zachowane. Tym, którzy obawiają się o swoje zdrowie warto zaproponować bezkontaktową dostawę kurierską lub odbiór w paczkomacie o dowolnej porze. Klienci docenią także inne gesty skierowane w ich stronę, np. darmowa dostawa i zwroty oraz przemyślane gratisy.
Za każdą firmą stoją ludzie. Warto w czasie pandemii pokazać ludzką twarz marki. Być może Twoja firma nie została dotknięta przez kryzys, dlaczego więc nie pomóc komuś, kto ledwo wiąże koniec z końcem? Rozejrzyj się na lokalnym rynku i zaoferuj wsparcie tym, którzy najbardziej go potrzebują. Jedną z pobocznych korzyści takiej postawy jest także zyskanie dodatkowej przychylności klientów.
Koronawirus podzielił społeczeństwo. Dlatego staraj się unikać dolewania oliwy do ognia. Twórz jasne i nacechowane pozytywnie komunikaty. Zastanów się czy oferowanie gratisów nawiązujących do koronawirusa np. maseczek to dobry kierunek. Takie działanie prawdopodobnie spotka się z dużą krytyką, a strategia “nie ważne jak, ważne żeby gadali” niekoniecznie będzie dobrym posunięciem.
Jedną z form wsparcia firm współpracujących z Twoją marką może być umożliwienie skorzystania z odroczonych płatności. Taka funkcja jest aktywna w wielu sklepach internetowych, dlaczego nie wprowadzić jej w odniesieniu do zleceniodawców.
Pandemia wymusiła poszerzanie horyzontów i odejście od dotychczasowych schematów. Działania promocyjne muszą być dynamiczne, a marketerzy gotowi na zmiany i dostosowanie się do aktualnej sytuacji oraz panujących trendów.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat funkcjonowania firmy w kryzysie oraz poznać skuteczne modele promocji, chętnie pomożemy.