Jak dotrzeć do klienta w czasie lockdownu?

1/22/2021

Kiedy lockdown stał się faktem, wielu przedsiębiorców obawiało się, że sytuacja ta może drastycznie wpłynąć na działanie firmy, w efekcie czego doprowadzić do jej zamknięcia. By temu zapobiec konieczne było poszukiwanie nowych metod promocji. Zebraliśmy dla Was praktyczne wskazówki, które pomogą Wam obrać właściwy kierunek i dotrzeć do klientów w czasie izolacji.

Jak dotrzeć do klienta w czasie lockdownu?

Jak dotrzeć do klienta w czasie lockdownu?

W pierwszej kolejności należy przeanalizować dotychczasowe formy promocji. Czy strona internetowa była na bieżąco aktualizowana? Czy firma posiada konta w mediach społecznościowych? Czy oferta dostępna online jest kompletna? Dokładna analiza pomoże określić właściwy kierunek działań.

Nowe kanały komunikacji - Social Media

Niezależnie od branży firma może operować wieloma kanałami dotarcia do klienta. Od dawna ogromną rolę odgrywają tutaj media społecznościowe. Facebook, Instagram, Tik-tok zyskały przychylność i stały się popularne wśród wielu wiodących marek, których śladem poszły także mniejsze, lokalne firmy. Obecnie, kiedy Twoi klienci spędzają więcej czasu w domu, czy z uwagi na home office, czy zamknięcie wszelkich realnych form rozrywki korzystają z sieci jeszcze częściej i jeszcze intensywniej, niż dotychczas. Dlatego decyzje zakupowe dokonywane są głównie w domowym zaciszu, często za pośrednictwem mediów społecznościowych. To ważne, by dbać o tę formę przekazu. Chodzi tutaj zarówno o stałych klientów, którym należy regularnie o sobie przypominać, jak i tych nowych.

Bezkontaktowa dostawa

Ważne, by klienci, którzy zdecydują się na skorzystanie z oferty Twojego sklepu mieli poczucie, że wszelkie formy bezpieczeństwa zostały zachowane. Tym, którzy obawiają się o swoje zdrowie warto zaproponować bezkontaktową dostawę kurierską lub odbiór w paczkomacie o dowolnej porze. Klienci docenią także inne gesty skierowane w ich stronę, np. darmowa dostawa i zwroty oraz przemyślane gratisy.

Nowe oblicze marki

Za każdą firmą stoją ludzie. Warto w czasie pandemii pokazać ludzką twarz marki. Być może Twoja firma nie została dotknięta przez kryzys, dlaczego więc nie pomóc komuś, kto ledwo wiąże koniec z końcem? Rozejrzyj się na lokalnym rynku i zaoferuj wsparcie tym, którzy najbardziej go potrzebują. Jedną z pobocznych korzyści takiej postawy jest także zyskanie dodatkowej przychylności klientów.

Unikanie konfliktów

Koronawirus podzielił społeczeństwo. Dlatego staraj się unikać dolewania oliwy do ognia. Twórz jasne i nacechowane pozytywnie komunikaty. Zastanów się czy oferowanie gratisów nawiązujących do koronawirusa np. maseczek to dobry kierunek. Takie działanie prawdopodobnie spotka się z dużą krytyką, a strategia “nie ważne jak, ważne żeby gadali” niekoniecznie będzie dobrym posunięciem.

Odroczone płatności

Jedną z form wsparcia firm współpracujących z Twoją marką może być umożliwienie skorzystania z odroczonych płatności. Taka funkcja jest aktywna w wielu sklepach internetowych, dlaczego nie wprowadzić jej w odniesieniu do zleceniodawców.

Pandemia wymusiła poszerzanie horyzontów i odejście od dotychczasowych schematów. Działania promocyjne muszą być dynamiczne, a marketerzy gotowi na zmiany i dostosowanie się do aktualnej sytuacji oraz panujących trendów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat funkcjonowania firmy w kryzysie oraz poznać skuteczne modele promocji, chętnie pomożemy.

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach

Sprawdź jak możemy Ci pomóc. Napisz do nas.