4/14/2021
FAQ to nic innego jak akronim od “ „frequently asked question”, czyli “najczęściej zadawane pytania” dotyczące Twoje strony www lub oferowanych przez Ciebie usług. Możesz je również spotkać jako QA lub Q&A tj. Questions and Answers czyli “pytania i odpowiedzi”. Dlaczego warto mieć na swojej stronie sekcję FAQ? W tym poście przedstawimy Ci 7 powodów, dla których Twoja strona powinna mieć podstronę z pytaniami i odpowiedziami.
FAQ to nic innego jak akronim od “ „frequently asked question”, czyli “najczęściej zadawane pytania” dotyczące Twoje strony www lub oferowanych przez Ciebie usług. Możesz je również spotkać jako QA lub Q&A tj. Questions and Answers czyli “pytania i odpowiedzi”. Dlaczego warto mieć na swojej stronie sekcję FAQ? W tym poście przedstawimy Ci 7 powodów, dla których Twoja strona powinna mieć podstronę z pytaniami i odpowiedziami.
Jak sama nazwa wskazuje - strony posiadające FAQ są po prostu przyjazne dla użytkowników. Oznacza to, że strona jest łatwa w użytkowaniu. Proces poruszania się po niej jest prosty i nie sprawia odwiedzającym problemów mogących zniechęcić ich do dalszego przeglądania strony. Odwiedzając dział pytań i odpowiedzi użytkownik może szybko znaleźć rozwiązanie swojego problemu..
Czas jest teraz towarem deficytowym i niejednemu z nas przydałaby się dłuższa doba ;) Dlatego posiadając dobrze przygotowane FAQ, nie tracisz czasu na tłumaczenie użytkownikom w jaki sposób postępować, bo po prostu możesz przesłać link do odpowiedniego pytania, w którym wyjaśniasz poruszone przez pytającego kwestie. W kontakcie mailowym skraca to czas odpowiedzi, a w przypadku rozmowy, możesz śmiało powiedzieć, że wszystkie odpowiedzi najdzie w dziale “frequently asked question”. Dodatkowo, dobrze opracowane FAQ na pewno zmniejszy ilość telefonów i maili, które są pożeraczami czasu.
Dział FAQ warto mieć również dlatego, że dzięki swego rodzaju content marketingowi, którym są w dużej mierze treści zamieszczone w pytaniach i odpowiedziach, strona na pewno będzie lepiej i wyżej oceniana przez wyszukiwarki. Dodatkowo jeśli zakładka FAQ zostanie przygotowana w formie pytań zaczynających się od “jak…”, “w jaki sposó…”, czy “gdzie…” i pytania te będa powiązane z profilem działaności, to istnieje duża szansa, że użytkownik trafi właśnie do Ciebie, ponieważ algorytm oceni Twoją stronę jako przydatną i będzie częściej kierować do niej użytkowników z wyszukiwarki.
Posiadając rzetelnie przygotowane FAQ, zwiększamy swoją wiarygodność i wzbudzamy zaufanie klienta. Co później przekłada się na większą sprzedaż. Jeśli klient/użytkownik znajdzie na Twojej stronie odpowiedzi na nurtujące go pytania, na pewno będzie on bardziej skłonny do zakupu, niż w przypadku strony, na której nie ma żadnych dodatkowych informacji, które natychmiast mogłyby rozwiać wątpliwości u potencjalnego klienta.
Dział FAQ to świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Możesz tam nie tylko opisać historię powstania marki, ale również przemycić inne pozytywne informacje o swojej marce, czy wskazówki, dzięki którym klient poczuje, że oprócz sprzedaży chcesz mu także dać wartość dodaną np. w formie dodatkowej opieki (udzielasz szczegółowych informacji na konkretny temat)