Dlaczego warto mieć FAQ na swojej stronie

4/14/2021

FAQ to nic innego jak akronim od “ „frequently asked question”, czyli “najczęściej zadawane pytania” dotyczące Twoje strony www lub oferowanych przez Ciebie usług. Możesz je również spotkać jako QA lub Q&A tj. Questions and Answers czyli “pytania i odpowiedzi”. Dlaczego warto mieć na swojej stronie sekcję FAQ? W tym poście przedstawimy Ci 7 powodów, dla których Twoja strona powinna mieć podstronę z pytaniami i odpowiedziami.

Dlaczego warto mieć FAQ na swojej stronie

Dlaczego warto mieć FAQ na swojej stronie internetowej

FAQ to nic innego jak akronim od “ „frequently asked question”, czyli “najczęściej zadawane pytania” dotyczące Twoje strony www lub oferowanych przez Ciebie usług. Możesz je również spotkać jako QA lub Q&A tj. Questions and Answers czyli “pytania i odpowiedzi”. Dlaczego warto mieć na swojej stronie sekcję FAQ? W tym poście przedstawimy Ci 7 powodów, dla których Twoja strona powinna mieć podstronę z pytaniami i odpowiedziami.

FAQ = witryna user-friendly

Jak sama nazwa wskazuje - strony posiadające FAQ są po prostu przyjazne dla użytkowników. Oznacza to, że strona jest łatwa w użytkowaniu. Proces poruszania się po niej jest prosty i nie sprawia odwiedzającym problemów mogących zniechęcić ich do dalszego przeglądania strony. Odwiedzając dział pytań i odpowiedzi użytkownik może szybko znaleźć rozwiązanie swojego problemu..

Oszczędzasz czas

Czas jest teraz towarem deficytowym i niejednemu z nas przydałaby się dłuższa doba ;) Dlatego posiadając dobrze przygotowane FAQ, nie tracisz czasu na tłumaczenie użytkownikom w jaki sposób postępować, bo po prostu możesz przesłać link do odpowiedniego pytania, w którym wyjaśniasz poruszone przez pytającego kwestie. W kontakcie mailowym skraca to czas odpowiedzi, a w przypadku rozmowy, możesz śmiało powiedzieć, że wszystkie odpowiedzi najdzie w dziale “frequently asked question”. Dodatkowo, dobrze opracowane FAQ na pewno zmniejszy ilość telefonów i maili, które są pożeraczami czasu.

Lepszy wynik w pozycjonowaniu

Dział FAQ warto mieć również dlatego, że dzięki swego rodzaju content marketingowi, którym są w dużej mierze treści zamieszczone w pytaniach i odpowiedziach, strona na pewno będzie lepiej i wyżej oceniana przez wyszukiwarki. Dodatkowo jeśli zakładka FAQ zostanie przygotowana w formie pytań zaczynających się od “jak…”, “w jaki sposó…”, czy “gdzie…” i pytania te będa powiązane z profilem działaności, to istnieje duża szansa, że użytkownik trafi właśnie do Ciebie, ponieważ algorytm oceni Twoją stronę jako przydatną i będzie częściej kierować do niej użytkowników z wyszukiwarki.

Zwiększenie sprzedaży

Posiadając rzetelnie przygotowane FAQ, zwiększamy swoją wiarygodność i wzbudzamy zaufanie klienta. Co później przekłada się na większą sprzedaż. Jeśli klient/użytkownik znajdzie na Twojej stronie odpowiedzi na nurtujące go pytania, na pewno będzie on bardziej skłonny do zakupu, niż w przypadku strony, na której nie ma żadnych dodatkowych informacji, które natychmiast mogłyby rozwiać wątpliwości u potencjalnego klienta.

Buduje pozytywny wizerunek Twojej firmy

Dział FAQ to świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Możesz tam nie tylko opisać historię powstania marki, ale również przemycić inne pozytywne informacje o swojej marce, czy wskazówki, dzięki którym klient poczuje, że oprócz sprzedaży chcesz mu także dać wartość dodaną np. w formie dodatkowej opieki (udzielasz szczegółowych informacji na konkretny temat)

Porozmawiajmy o skutecznych rozwiązaniach

Sprawdź jak możemy Ci pomóc. Napisz do nas.