Automatyczne pytania i odpowiedzi na Facebooku - jak je ustawić?

08.01.2021

Automatyczne pytania i odpowiedzi to funkcja, z której warto korzystać, by ułatwić sobie pracę i jeszcze lepiej zadbać o swoich klientów. Z uwagi na to, iż działa zarówno w dzień, jak i w nocy, użytkownicy nie są zmuszeni czekać na Twoją odpowiedź do rana. Jeśli klienci chcą uzyskać proste informacje, które nie wymagają Twojej ingerencji, a można na nie odpowiedzieć za pomocą przygotowanego wcześniej formularza, to chatbot sprawdzi się tutaj znakomicie.

Automatyczne pytania i odpowiedzi na Facebooku - jak je ustawić?

Ustawienie funkcji nie wymaga specjalistycznej wiedzy, jednak na początku może sprawić trochę trudności, dlatego przychodzimy z pomocą i krótką instrukcją.

  • Otwórz prowadzony przez siebie fanpage.
  • Następnie po lewej stronie z menu wybierz “Skrzynka odbiorcza”.
  • Kliknij opcję “Automatyczne odpowiedzi”
  • W oknie przeglądarki zostaną wyświetlone interesujące Cię funkcje.

Automatyczna odpowiedź

Jest to wiadomość, którą otrzyma klient tuż po rozpoczęciu z Tobą konwersacji. Przywitaj się z nim, do komunikatu możesz dodać imię i nazwisko klienta oraz swoje dane, takie jak numer telefonu, e-mail, adres strony internetowej i link do strony na Facebooku.

Przykładowa treść może brzmieć w ten sposób:
Witaj Adrian, dziękujemy za wiadomość.
Odpowiemy najszybciej jak będzie to możliwe.
Pozdrawiamy, Zespół TUWI

Imię jest automatycznie uzupełniane i jest to imię użytkownika, który nawiązuje z Tobą kontakt.

Najczęściej zadawane pytania

Ta sekcja może być bardzo przydatna i zaoszczędzić Ci sporo czasu oraz nerwów. Warto dodać tutaj listę najczęściej zadawanych przez klientów pytań.

Przykładowe pytania:
Jakie są godziny otwarcia?
Gdzie jest zlokalizowana firma?
Jakie usługi wykonuje firma?


Na każde z zadanych pytań musisz przygotować odpowiedzi, które mogą być np. linkami do Twojej strony internetowej.

Jak my korzystamy z automatycznych odpowiedzi

Posiadamy kilkaset stron na Facebooku, dlatego nie jesteśmy w stanie odpowiadać na wszystkie wiadomości osobiście. Skonfigurowanie automatycznych pytań i odpowiedzi na fanpage'ach ułatwia komunikację. Jeśli użytkownik zwraca się do strony Praca Rzeszów na Facebooku, to odsyłamy go do zakładki praca na naszym portalu UslugiRzeszow.pl. Tam może dodać ofertę pracy, jeśli szuka pracownika lub przejrzeć dostępne ogłoszenia, jeśli szuka pracy.

To proste!

Ustawienie opisanych przez nas funkcji nie wymaga szczególnych umiejętności i jest bardzo przydatne. Zwłaszcza w godzinach poza pracą lub w czasie, kiedy np. przewidujesz urlop, o czym możesz poinformować swoich klientów formułując odpowiednią wiadomość. W ten sposób nie będą się oni czuli lekceważeni, gdy nie otrzymają od Ciebie wiadomości przez określony czas.

Konfiguracja wiadomości została opisana na podstawie wersji przeglądarkowej.

Dodatkowe pytania?

Zostaw nam wiadomość. Odpowiemy na Twój adres email lub telefon.