2/22/2021
Temat wymiarów grafik na portale społecznościowe wraca jak bumerang. Facebook aktualizuje regulaminy, zmienia wytyczne, dodaje nowe funkcje, a jego użytkownicy, zwłaszcza Ci prowadzący fanpage’e muszą być na bieżąco i dostosowywać treści do wprowadzanych zmian.
Przy dodawaniu materiałów graficznych na portale społecznościowe należy pamiętać o tym, że każdy serwis rządzi się własnymi prawami i posiada określone wytyczne.
Zdjęcie profilowe wyświetlane jest w formie koła o wymiarach 170 x 170 px na komputerach oraz 128 x 128 na telefonach i tabletach.
Dodając zdjęcie profilowe należy pamiętać o tym, by miało format kwadratu, a najważniejsze jego elementy znajdowały się w centrum. Zdjęcie profilowe jest publicznym elementem strony, dlatego rekomendowany przez nas rozmiar powinien być nieco większy, np. 800 x 800 px lub 1000 x 1000 px. Wówczas na zdjęciu nie będą widoczne piksele.
Zdjęcie w tle to drugi ważny element, widoczny na stronie głównej fanpage’a. Na komputerach wyświetla się w rozdzielczości 820 x 312 px. Natomiast na urządzeniach mobilnych zdjęcie jest kadrowane do wymiarów 640 x 360 px. Dlatego najważniejsze elementy należy umieszczać w jego części centralnej.
Grupy na Facebooku rosną jak grzyby po deszczu:), jednak nie każdy z ich administratorów dba, o to by dodawane grafiki były we właściwych rozmiarach. Zalecane wymiary grafiki to 1640 x 856 px.
Tło wydarzenia powinno mieć rozmiar 1200 x 628 px. Grafiki o takich wymiarach na różnych urządzeniach będą wyświetlały się tak samo.
Wymiary grafik Facebook Stories oraz Instagram Stories wyświetlają się w proporcjach 9:16. Ich zalecane rozmiary to 1080 x 1920 px.
Wideo dodawane w poście powinno mieć proporcje takie jak w przypadku stories 16:9 lub 9:16. Rekomendowany wymiary wideo wynosi 1920 x 1080 px. Facebook akceptuje pliki mające maksymalnie 4 GB.
Zdjęcia publikowane na łamach fanpage’a mogą być pionowe, poziome oraz kwadratowe.
Zalecane wymiary:
Zdjęcia pionowe najlepiej wyświetlają się na telefonach, ponieważ wypełniają całą przestrzeń widoczną na ekranie. Dzięki temu użytkownik skupia wzrok wyłącznie na zamieszczanych przez nas treściach.
W zależności od wyboru rodzaju reklamy na Facebooku, serwis rekomenduje określone wymiary grafik.
Reklama karuzelowa może zawierać od 2 do 10 obrazów, które powinny mieć wymiary 1080 x 1080 px.
Zalecany przez Facebooka wymiar grafiki to 1200 x 444 px. Rekomendowane przez specjalistów wymiary mają 1200 × 628 px lub 1080 × 1080 px.
1200 x 628 px mają zdjęcia zaciągane z zewnętrznych serwisów, natomiast linkposty tworzone w Managerze Firmy mają wymiary 1080 x 1080 px.
Ten rodzaj reklamy wyświetlany jest wyłącznie na smartphonach. Proporcje boków powinny wynosić 9:16 lub 1:1.
Instagram jest nieco mniej skomplikowany pod względem rozmiarów grafik niż Facebook. Najpopularniejszym formatem zdjęć jest nadal kwadrat, chociaż aplikacja dopuszcza możliwość dodawania zdjęć pionowych i poziomych.
W przypadku Instagrama najważniejsze są proporcje:
Jeśli już wiesz jakie wymiary powinny mieć grafiki na Facebooku i Instagramie, zajrzyj do innego naszego artykułu i poznaj 20 pomysłów na posty w mediach społecznościowych.