1/1/2021
Social Media to nieodłączny element naszego codziennego życia. Za ich pomocą komunikujemy się z innymi i dostarczamy sobie rozrywki. Wraz z rozwojem mediów społecznościowych marki zaczęły zauważać, że dotychczasowa strategia marketingowa będzie musiała zostać poszerzona o utworzenie profili w najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Stały się nimi między innymi Facebook i Instagram. To właśnie na nich i postach zamieszczanych za ich pośrednictwem skupimy się w artykule.
Stworzenie grupy zaangażowanych odbiorców to wcale nie taka łatwa sprawa. Zdarza się, że przesadzamy z ilością postów lub nasze działania są zbyt monotonne i powodują, że obserwujący znikają. Jak temu zapobiec?
Przedstawiamy 20 pomysłów na posty. Nasze propozycje pomogą Ci stworzyć angażujące i ciekawe treści.
Fanpage ma być ciekawy i kreatywny, ale nie chaotyczny. Zadbaj o ład, porządek i systematyczność. Stań się najlepszym doradcą dla swoich klientów. Możesz np. wprowadzić cykl porad zatytułowanych “okiem eksperta”.
Skoro Twoim celem jest stworzenie zaangażowanej społeczności, zaktywizuj użytkowników zadając im pytania. Zastanów się nad treścią, tak by nie wymagała ona wyłącznie udzielenia krótkiej odpowiedzi: “tak” lub “nie”.
Konkursy działają jak magnes. Przyciągają nowych obserwatorów i zachęcają do angażowania się tych już obecnych.
Pokaż dzień z życia swojej firmy, niech inni dowiedzą się jak wygląda Twoja praca od kuchni. Obserwatorzy chcą wiedzieć kto jest po drugiej stronie. Dzięki temu granica między Tobą, a nimi zmniejszy się i łatwiej będzie nawiązać więź z klientami.
Dobrze zaprezentowane i trafnie dobrane cytaty wcale nie są tandetne i oklepane. Mogą spajać treść na stronie oraz przybrać formę cyklu.
Zniżki i kupony rabatowe pomogą Ci zwiększyć sprzedaż.
Facebook promuje relacje, filmy na żywo. Pokaż proces tworzenia swojego produktu lub wykonywania usługi.
Zamieszczanie postów z okazji Bożego Narodzenia czy Wielkanocy jest oczywiste. Jednak w przypadku świąt nietypowych sytuacja wygląda inaczej. Tymczasem dodanie postów z okazji np. Dnia Kota może okazać się dobrym posunięciem, które zaktywizuje odbiorców. Być może zaczną oni publikować w komentarzach zdjęcia swoich pupili lub udostępniać nasze posty.
Poproś klientów o opinie na temat Twojej firmy i opublikuj je na Facebooku. W końcu “najlepszą reklamę robią zadowoleni klienci”.
Przedstaw siebie i swoich pracowników. Za każdym biznesem stoją ludzie, daj się poznać innym. Dodaj zdjęcie ze spotkania integracyjnego. Uśmiechnięci pracownicy zachęcą do zakupów lub skorzystania z usług. Przedstaw także nowych członków zespołu, napisz kilka słów o nich oraz czym będą zajmowali się w Twojej firmie.
Czy wiesz “co w trawie piszczy”? Warto! Bądź na bieżąco z tym co dzieje się w Twojej branży i podziel się swoją wiedzą z innymi, publikując np. cykl branżowych wpisów, ciekawostek, porad lub cytatów.
Poproś swoich klientów o przesyłanie zdjęć ukazujących produkty, które u Ciebie zakupili, a następnie opublikuj je na swoim fanpage. Takie działanie wzmacnia lojalność klienta w stosunku do marki.
Nie zapomnij o postach informacyjnych. Jeśli zmieniasz godziny otwarcia, siedzibę, numer telefonu, poinformuj o tym swoich klientów. Bądź z nimi w stałym kontakcie. Takie informacje mogą zaoszczędzić sporo nerwów i pytań klientów. Pamiętaj o tym także w przypadku gdy np. termin realizacji usługi lub dostawy może się wydłużyć. Nie na wszystko masz wpływ, jednak to od Ciebie zależy czy przepływ informacji będzie właściwy, a Twój klient dobrze poinformowany.
Nie skupiaj się wyłącznie na publikowaniu samych zdjęć. Świetną alternatywę będą stanowiły infografiki, zwłaszcza w przypadku gdy zechcesz podzielić się ze swoimi odbiorcami statystykami. Te przedstawione w ciekawy sposób skuteczniej zapadną w pamięć.
Prowadzisz firmowego bloga? To świetnie! Udostępniaj linki do publikacji na Facebooku. Zyskasz dzięki temu nowych czytelników.
Twoja firma obchodzi urodziny? Podziel się tą informacją z innymi, możesz opublikować zdjęcie pysznego tortu lub np. odnieść się do przeszłości opisując początki istnienia firmy.
Reaguj na aktualne wydarzenia tu i teraz. Dodawaj posty, które będą dotyczyły aktualnie rozgrywających się wydarzeń sportowych, kulturalnych czy innych, np. Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej.
Regularnie publikuj posty prezentujące Twoje produkty lub usługi, tak żeby obserwujący nie mieli wątpliwości czym się zajmujesz. Mogą to być zdjęcia lub filmy.
Obserwujący Ciebie na Instagramie być może nie wiedzą, że jesteś także obecny na Facebooku. Poinformuj ich o tym.
Skoro social media dostarczają rozrywki, Ty także dostarcz ją swoim obserwującym. Pamiętaj jednak, by memy były odpowiednio dobrane do Twojej branży oraz grupy docelowej.
Teraz już wiesz jakie posty dodawać, ale kluczem do sukcesu jest także konsekwencja, analiza i Twoje zaangażowanie. Pamiętaj o regularnym publikowaniu postów, odpowiadaniu na komentarze i prywatne wiadomości. Postaraj się nie przytłoczyć, ani nie zanudzić swoich obserwujących. Jednym z naszych produktów w sklepie Tuwi jest prowadzenie profilu w social mediach. Zobacz jak możemy Ci pomóc.